keskiviikko 31. tammikuuta 2018

Ensimmäinen dieettikuukausi takana


En voi muuta sanoa, kun että AIVAN MAHTAVA FIILIS ON! Olo on freesi sekä pirteä. Jaksan paljon paremmin vaikkakin tiedän, että pahin on vielä edessä. Rasvaprosentti on laskettu todella alas ja proteiinit on nostettu korkealle. Treenit on nyt tällä hetkellä 1x viikossa, mutta teen kotonakin jonkin verran harjoitteita. Kotona  on 4 kg kahvakuula ja jumppanauha.               

Ensimmäisen viikon jälkeen karkin himo katosi, ei tehnyt edes kaverin luona  mieli mitään herkkuja. Kovasti on tarjottu, mutta olen vain kohteliaasti kertonut, etten voi syödä, eikä yksi pala haittaa, mutta parempi olla ilman, ettei tule sortumista. Syömiset on olleet melko samaa joka viikko. Aamuisin puuro + kahvi ja siihen kylkeen proteiinijogurttia. Päivällä töiden jälkeen lihaa tai salaattia sekä leipää. Paljon vettä täytyy juoda treenien aikana ja jälkeen. Olen asettanut itseni niin tiukalle, että yhtäkään sokeripitoista ruokaa tai juomaa en ota vastaan. Kävelylenkit on olleet aina  viikonlopun huipennus sunnuntaina. Kävelylenkkien pituus on ollut minulle sopiva, teen sen vielä tuplana eli edestakaisin(1,5km x2). Kotona sitten taas teen omat treenit ja liikkeet. Kahvakuulatreenit on pääasiassa käsilihaksiin painottuvaa, joskus teen myös jalkoja ja käsiä, sitten taas toisina  päivinä jalkoja ja vatsoja. Selkälihaksia en pysty kotona treenaamaan. Fysioterapiassa hoidetaan sitten kehonhuolto ja lihaksia harjoitetaan laitteissa. 

Tuosta kuvasta nyt ei saa hyvää kuva tämän hetkisestä tilanteesta ja paino mitataan vasta viikon päästä. Olo kuitenkin kertoo ja liikkuminen paljon, että onko painoa lähtenyt. Niinkuin äitini sanoi tuossa tammikuun alussa , että olen hieman pullea. Ottaen huomioon lihassairauteni, joka saattaa myös lisätä turvotusta. Turvotus kuitenkin ei ole pysyvä joten toivon, että kun painoa putoaa niin tämä turvotuskin laskisi sen mukana pois kokonaan. Jännitän hieman tuota ensi viikon tulevaa punnitusta, koska pelkään, että paino ei ole tippunut haluamaani tahtiin. Se ei kuitenkaan saa minua tällä kertaa lopettamaan tätä prosessia kesken. Aineenvaihdunnalla on myös iso osa painonpudotusta. Ensiviikolla siis vuodatetaan hikeä, niin paljon kuin vain mahdollista. Kesäkunto 2018 Täältä tullaan. Kuinkahan monta kesäkuntoa olen jo itselleni asettanut tavoitteeksi. Tällä kertaa se tavoite toteutuu loppuun asti. 


Treenivlogi päivittyy sitten taas ensiviikolla, sitten kerron hieman helmikuun suunnitelmista. Saatan myös uudistaa jonkin verran ruokavaliotani, jos paino ei ole pudonnut haluamaani tahtiin. Odotan jo salille pääsyä ensi viikon tiistaina. Nyt tämän tyttösen täytyy kuitenkin mennä nukkumaan, huono puoli tässä dieettaamisessa on, että se vie todella, todella paljon energiaa. Hyvää viikkoa kaikille.

Tähän kuntoon kun itsensä saisi, niin olisin ikionnellinen, kuva otettu joskus v.2013. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)